Pagina's

zondag 15 maart 2015

Laat de lente maar beginnen

Het is koud, maar af en toe komt er toch een zonnetje door. Hoewel ik normaal echt een wintermens ben, kan ik dit jaar niet wachten tot het weer warmer is. Ik heb gewoon behoefte aan warm weer. Terwijl mijn man op dit moment buiten de tuin lente-klaar aan het maken is, zit ik lekker warm binnen met een heerlijke kop warme thee. Gelukkig heb ik mijn deel van de tuin al lente-klaar. We hebben een prachtige Japanse tuin, maar een klein deel van de tuin is gereserveerd voor mijn groentetuintje. Mijn man regelt in de lente en in de zomer alles buiten, en ik regel alles binnen; prima regeling. Het enige wat ik buiten doe, is mijn tuintje verzorgen. En dat is precies wat ik een paar dagen geleden heb gedaan. Toen het heerlijk warm was buiten.
Groentetuintje
lente-klaar
Ik heb al het onkruid verwijderd, dode takken verwijderd uit mijn tijmplantje en salieplantje, "omgewaaide" struikjes/boompjes vastgemaakt zodat ze weer mooi naar boven kunnen groeien, alles omgespit en wat mest gestrooid. Er zijn zelfs plantjes die de winter hebben overleefd. Nou geef ik toe dat we niet de meest strenge winter hebben gehad, maar toch. Mijn zuring is alweer opgekomen en mijn oregano en muntplant hebben het overleefd en zijn ook alweer aan het opkomen.
Net als bij zo'n beetje de rest van Nederland, staat ook mijn vensterbank vol met AH moestuintjes. Helaas loopt de actie vandaag af en mis ik nog steeds de cherrytomaat, lente-ui, tijm en veldsla. Ja, ja, ik weet het.... er staat al tijm in mijn tuin, maar die stond er al toen we dit huis kochten en ik heb het niet van zelf opgekweekt. Nu even snel 2 maanden vooruit spoelen zodat ik alles in mijn groentetuin kan zetten en er straks lekker van kan eten:
LAAT DE LENTE MAAR BEGINNEN!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten