Pagina's

dinsdag 7 april 2015

1 Down, 8439750324985273 to go :S

Ken je dat? Dat gevoel dat je 45890743583 dingen moet doen en dat je ze allemaal ongeveer even belangrijk vindt en dus geen idee hebt waar je moet beginnen? Dat heb ik nou ook. Ik wil beginnen met mijn grote lenteschoonmaak (trust me: dat is echt heel hard nodig) en ik moet nog 589704327542389 andere dingen doen.
En daar gaat het mis... 'Waar precies?' zul je misschien denken... nou, lees maar eens terug. Belangrijkste woord: moeten! Van wie MOET ik die dingen doen?
Van mijn moeder? Echt niet
Van mijn man? Nee hoor, die zegt eigenlijk nooit dat ik iets MOET doen (behalve dan als ik toe ben aan een pauze of iets dergelijks. In dat geval MOET ik rusten).
Van de buren? Van mijn vrienden? Nee, nee, nee, nee, nee. Ik moet het van mezelf. Omdat ik overspannen ben, kan ik niet veel op een dag doen. Doe ik teveel op een dag, lig ik er zo'n beetje een hele week uit en lig ik alleen maar op de bank, omdat ik absoluut geen energie heb (en dan zijn er instanties die vinden dat ik makkelijk weer aan het werk kan... 40 uur in de week. Bwhahahahaha! Geen enkele werkgever die me aanneemt.) Aangezien dit al twee jaar aan de gang is, kun je je misschien voorstellen dat mijn huis niet heel erg goed op orde is. Het is nooit perfect opgeruimd, daar houd ik ook niet van. In mijn huis wordt geleefd en dat mag je best zien. Afgezien daarvan, wordt de grens van 'hier wordt geleefd' wel heel erg overschreden. De woonkamer ziet er op dit moment uit alsof er een storm door een fotostudio is gegaan. Mijn man heeft flink wat foto's moeten maken voor zijn webshop (http://bwmotions.nl/shop/) en heeft alles in de woonkamer gefotografeerd. Aangezien hij niet enkele producten heeft, maar een hele hoop, is dit een vrij langdurig proces. Elke keer alles opruimen om het de dag daarna weer te pakken vindt hij onzin (en terecht!) en te veel tijd kosten dus laat hij het liggen. Afgezien daarvan, ziet het er redelijk uit. Behalve mijn ramen dan... Heb je een kat of ken je iemand met een kat? Wij hebben er eentje en die moet altijd met zijn neus tegen de ramen zitten om naar buiten te kijken. Het gevolg daarvan is: vieze ramen. Ik ben niet zo dat ik iedere week mijn ramen ga wassen. Dus de onderkant van mijn ramen zien er gewoon echt niet uit :( Ik ga het niet eens hebben over hoe het er boven uitziet. Laten we het erop houden dat we daar een hele grote hindernisbaan hebben zodat we lekker fit blijven :) Twee dagen geleden heb ik maar liefst 1 heel kastje in de keuken uitgesopt en opgeruimd (dat was hard nodig... dat was ook het enige echt vieze kastje) dus nu hoef ik nog maar iets van 15 andere kastjes, drie laden, de oven, de magnetron, de koelkast en de vloer en dan is de keuken ook weer spik en span.
Wat er voor vandaag op de lijst staat is gelukkig niet zo heel erg veel. Ik heb een belangrijke afspraak, ik wil graag beslissen wat ik deze week eet en verder wil ik nog wat kleine dingen regelen (whoohooooo, zie je de vooruitgang? Nergens 'moet' ik iets :D) Mijn weekmenu heb ik eigenlijk zojuist vastgesteld en ik hoef voor deze week niet meer dan 20 euro uit te geven aan boodschappen. Hoera voor plannen, een vriezer en een voorraadkast ^_^

Ok, dat was het voor nu. Nu MOET ik rusten ;P

Geen opmerkingen:

Een reactie posten